
Άτυπες µορφές γνώσης και µάθησης στη Μουσικοπαιδαγωγική Θεώρηση του C. Orff
Αγαλιανού Ολυμπία & Τσαφταρίδης Νικόλας (2016).
Orff-Schulwerk είναι µια ευρέως διαδεδοµένη µουσικοκινητική προσέγγιση από τη δεκαετία του 1950. Η µεγάλη απήχησή της οφείλεται, κυρίως, στην αντιµετώπιση της µουσικής, της κίνησης και του λόγου ως αδιάσπαστης ενότητας και στον ανοιχτό της χαρακτήρα. Η παρούσα εργασία διερευνά τις σχέσεις µεταξύ της τυπικής και της άτυπης µάθησης όπως αυτές διαµορφώνονται µέσα από τη συνεχή επικαιροποίηση του Orff-Schulwerk στην παγκόσµια εκπαιδευτική κοινότητα και στο Orff-Schulwerk Forum. Η διερεύνηση αξιοποιεί την υπάρχουσα βιβλιογραφία και εµπειρικά δεδοµένα και τα εξετάζει µε βάση τη διάκριση του Gilbert Ryle µεταξύ του γνωρίζω «τι» και γνωρίζω «πώς». Στόχος είναι η ανάδειξη των νέων τάσεων του Orff-Schulwerk, η σχέση τους µε τις άτυπες µορφές µάθησης και οι τρόποι µε τον οποίο αυτές µπορούν να αξιοποιηθούν σε τυπικά εκπαιδευτικά πλαίσια. Για το σκοπό αυτό υπογραµµίζεται ένα είδος µαθητείας το οποίο αναδύεται από το Orff-Schulwerk και έχει τη δυναµική να λειτουργήσει ως µοντέλο διδασκαλίας και στρατηγική µάθησης.
Για την ανάγνωση του άρθρου μπορείτε να μεταβείτε στην αντίστοιχη σελίδα του researchgate.net