Orff-Schulwerk: η µετάβαση από τον 20ό στον 21ο αιώνα

Αγαλιανού Ολυμπία (2019)
Orff-Schulwerk (OS) είναι µια από τις ευρύτερα διαδεδοµένες προσεγγίσεις µουσικοκινητικής αγωγής και µετρά, σχεδόν, ένα αιώνα ιστορίας. Ο Carl Orff επιµένει στη σηµασία της διατήρησης της δυνατότητας να προσαρµογής του OS στο χώρο, το χρόνο, τις πολιτισµικές και ιστορικές συνθήκες χωρίς να παίρνει ποτέ την τελική του µορφή. Η εργασία µελετά την πορεία των κύριων φορέων της µουσικοκινητικής αγωγής Orff για να διερευνήσει την εξέλιξης και µετάβασή της από τον 20ό στον 21ο αιώνα. Όπως φαίνεται το OS, στα τέλη του 20ού αιώνα, βιώνει µια περίοδο κρίσης µετά από µια µεγάλη περίοδο εξέλιξης και ανάπτυξης. Όµως από το δεύτερο µισό της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, ξεκινά µια περίοδος επαναπροσδιορισµού και σύνδεσης µε νέες θεωρητικές κατευθύνσεις, τα νέα µέσα και την τεχνολογία. Προσπαθεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες κοινωνικές και εκπαιδευτικές απαιτήσεις και επικαιροποιείται συνεχώς µέσα από οµαδικές διεργασίες και αλληλεπίδραση µε φορείς και άτοµα από όλο τον κόσµο.
Orff-Schulwerk (OS) is one of the most well-known music and movement educational approaches with a history of almost one century. According Carl Orff, OS should remain open and capable to adapt itself in space, time and varied sociocultural context. This paper investigates OS’s evolution and its transition from the 20th to the 21st century through the study of the actors and institutions that represent it. This paper argues that the end of 20th century finds OS in a deep crisis. Nevertheless, after the second half of the first decade of the 21st century we seem to have entered a new period of redefinition. OS attempts to connect itself with new theories, new media and technology and tries to respond to new social and educational requirements being in a constant process of update through the collaborative efforts teachers and institutions from all over the world.
Για την ανάγνωση του άρθρου μπορείτε να μεταβείτε στην αντίστοιχη σελίδα του researchgate.net